بیسیم های موتورولا

بهترین بیسیم برای من چیست؟این پرسشی است که همیشه از کارشناسان ما پرسیده میشود.در این مقاله کوشش خواهیم کرد به آن پاسخ دهیم.

مهمترین گزینه در هر بیسیم وات یا توان خروجی آن بیسیم میباشد.وات یا توان بیسیم نشانگر آن است که فرکانس آن بیسیم تا چه حد برد دارد.

بر این پایه بیسیمها به 3 گونه تقسیم میگردند:

بیسیمهای مجاز

طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستگاههای مجاز که با نام واکی تاکی هم شناخته میشوند تنها اجازه دارند نیم وات توان داشته باشند.این بیسیمها مناسب محدوده 500 متر تا یک کیلومتر میباشند.

در ساختمانهای تجاری و مناطق باز یا تالارها و رستورانها و در خیابان و جاده با فاصله تا کیلومتر این بیسیمها به راحتی پاسخگو هستند.

بهترین بیسیم مجاز مارکهای موتوکام و موتو و طنین و … هستند.این بیسیمها با کارت حمل و فاکتور و خدمات پس از فروش به مشتری ارائه میگردند.

بیسیمهای غیرمجاز

در بیسیمهای غیرمجاز که بهترین بیسیم آنها مارکهای کنوود و موتورولا 777 و باوفنگ و ..در بازار هستند توان 2 تا 3 وات دارند.این بیسیمها با انکه برد بیشتری دارند ولی به دلیل اختلال با بیسیمهای ارگانهای دولتی اغلب با شکایت این ارگانها ضبط و مالک آن جریمه میشود.

این بیسیمها مناسب مناطق خارج شهری که باعث اختلال در بیسیم ارگانهای دولتی نیستند هستند.

این بیسیمها را از مراجع غیررسمی میتوان تهیه کرد و فروشنده هیچ گونه گارانتی یا فاکتور رسمی ارائه نمیکند.

بیسیمهای حرفه ای با ارائه مجوز از سوی خریدار

بیسیمهای حرفه ای با واتهای بالا که در دست ارگانهای دولتی و برخی سازمانهای خصوصی مانند تاکسی بیسیمها هست را شامل میشود.

بیسیمهای مانند موتورولا GP338 و hyt از این دست هستند.

برای خریداری این بیسیمها باید ابتدا از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخواست اختصاص فرکانس نمود و سپس اقدام به خرید کرد.

البته اخیرا سازمان تنظیم مقررات هر درخواستی را به شرکت های وب ارجاع میدهد.

البته شرکت های وب هزینه سنگینی برای راه اندازی شبکه ترانک عمومی از مشترک درخواست مینماید که برای بسیاری از ارگانها معقول و بصرفه نمیباشد.

نتیجه گیری:

اگر شما برای باغ و تالار یا رستوران یا کسب و کارهای کوچک و متوسط شهری و برون شهری نیاز به بیسیم دارید ، بیسیمهای مجاز بهترین انتخاب برای شما هستند.

اگر شما برای آف رود و کوهنوری و یا معادن و کلا برای بیرون شهر بیسیم میخواهید میتوانید بیسیم غیرمجاز تهیه کنید.

ولی باید به یاد داشته باشید که در محیط شهری به هیچ عنوان آن را استفاده نکنید.

اگر ارگان دولتی یا نیمه دولتی و خصوصی هستید که پروژه های بزرگ انجام میدهید بهترین انتخاب بری شما بیسیمهای حرفه ای با مجوز میباشند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 6 =